Nie robię już plików "LOGO" więc proszę nie pytać o nie !!!

czwartek, 24 stycznia 2013

Jak zrobić stempelek

czwartek, 24 stycznia 2013
Dzisiaj Wam pokażę jak można w domu samemu sobie zrobić stempelek.
Co nam będzie potrzebne:
Program graficzny
Kalka techniczna
Lampa UV ( ja mam tanią do utwardzania paznokci ) można użyć zwykłej lampy
Fotopolimer ( mój jest kupiony na znanym portalu aukcyjnym w płatkach, który jest łatwiejszy w wykorzystaniu )
Na początek stempelek w wersji digi przerabiamy w programie graficznym na negatyw

Teraz obrazek drukujemy drukarką laserową na kalce technicznej.
Dla poprawy zaczernienia wystarczy kalkę z wydrukiem umieścić w pojemniku z rozpuszczalnikiem lub lakierem nitro. Jeżeli są jakieś błędy w druku można je retuszować czarnym pisakiem.

Teraz przyszedł czas na naświetlanie polimeru. Polimer i kalkę umieszczamy pomiędzy 2 szybkami które przyciskają nasz wydruk do polimeru.
I całą kanapkę wstawiamy do lampy UV. Najpierw naświetlamy spód czyli podstawę stempla, u mnie to 3 minuty, ale ten czas zależy od rodzaju polimeru i od lampy, przy zakupie polimeru jest instrukcja długości naświetlania lub można metodą prób dojść do odpowiednich czasów.
Po trzech minutach przekręcamy kanapkę i naświetlamy przód przez 15 min.
Po 15 minutach nasz stempelek trzeba wypłukać z niepotrzebnego materiału który się nie utwardził.
Szczotkujemy delikatnie żeby nie zepsuć to co ma zostać i po paru minutach mamy własny stempelek.

Mam nadzieję że kursik się przyda , można sobie zrobić własne logo jako stempel do oznaczania prac jak ja sobie zrobiłam. Tylko przy napisach trzeba uważać żeby naświetlić odbicie lustrzane.
Lampę UV można już kupić za 40zł a polimer 10zł za format A7,
jest to tańszy odpowiednik zestawu Teresy C. za 570zł :(

26 komentarze:

elizajagoda pisze...

Witam! Woow super stemple. Chciałam taki i niestety nie mam specjalna sprzęt. Pozdrawiam :D

alterego-poczwarka pisze...

Fajny kursik, poszerza horyzonty-nie miałam pojęcia, że tak się to robi;-)

Ilona Zbieg pisze...

wow
niesamowite
dzięki Asia

mamuska73 pisze...

a ja nie bardzo rozumiem....poprostu przykladasz sobie polimer i on sie sam pod wplywem tej lampy tak dopasowuje ksztaltem ze tam gdzie biale jest grubiej?

Unknown pisze...

Tam gdzie się naświetli robi się twardy, a reszta jest miękka i się ją wypłukuje i szczotkuje

Unknown pisze...

ale jaja. niesamowite!!!
Sama nie zrobię, ale podziwiam twój :D

Ti-Tinka pisze...

Mimo świetnego kursiku jest to dla mnie czarna magia ale efekt- własny stempelek- rewelacja ;)

Artnova pisze...

Dziękuję Ci za ten kurs. Otowiera kolejne drzwi:)Pozdrawiam serdecznie
Kasia

Amlai pisze...

Asia dzięki Ci człowieku drogi! Instrukcja świetna i tylko kupić materiały i z niej korzystać. A jak to by życie ułatwiło.. Ja już widzę co bym popisała i co podrukowała :)

Ola pisze...

dzieki za uchylenie rąbka tajemnicy...super sprawa, bardzo ciekawy kurs, pozdrawiam cieplo w mroźną noc, Ola

Anonimowy pisze...

boski kurs, muszę spróbować

Ludkasz pisze...

Świetny kurs:) I efekt jaki uzyskałaś jest fantastyczny... szkoda,ze sprzętu nie posiadam:)

vena7 pisze...

wspaniały efekt ..jesteś zdolniacha..

marzenna79 pisze...

Super Asiu. ❤ ♫ ❤ ♫ ❤ ♫ ❤

koKartkowa kraina pisze...

CUDO!!! nic tylko zbierać kasiorkę na sprzęcik dzięki za kursik. może kiedyś skorzystam

iluszka pisze...

Świetny kurs! Niestety moje umiejętności na chwilę obecną są zbyt małe, może kiedyś...

Kamino70 pisze...

Rewelacyjny kursik! Wprawdzie nie scrapuję ale do tworzenia biżuterii na pewno przyda taki stempelek. Bardzo dziękuję i zapraszam do siebie.
Pozdrawiam :)

seszen pisze...

Rewelacja:) Wykonujesz może stemple na zamówienie?

AgA pisze...

Pewnie świetny pomysł, bo ja się na tym nie znam :) Za to z całą pewnością przepiękny stempelek!!!

Anonimowy pisze...

he, słuchaj moja lampa ma 4x6W świetlówki (jedna się spaliła) i mam trochę polimeru w płynie, ale on zastyga już po 15 sekundach naświetlania - jest taki lekko lepiący, a pod kalką to prawie wcale nie chce zastygać - ostatnio próbowałem 240 sekund i zastygło jako jedna masa...

Unknown pisze...

Niesamowite, nawet nie wiedziałam, że tak to się robi. Mam w domu lampę uv więc na pewno spróbuję.

maxsc pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
maxsc pisze...

Bardzo fajny poradnik jak można samemu zrobić gumkę do pieczątki. W takim przypadku widzę, że pieczątka imienna https://www.maxsc.com.pl/pieczatki-2/pieczatki-standardowe/podzial-wedlug-tresci/imienne również by ci wyszła.

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz, zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Moja przygoda z bloggerem rozpoczęła się w sierpniu 2010r.
Blog ten istnieje już od 14 sierpnia 2010r.
Od początku blog odglądano: razy.
Opublikowano: posty/ów, strony oraz napisano komentarzy/e.
Najlepsi komentatorzy:
 
◄Design by Pocket Distributed by Deluxe Templates